Re: Ban pro Federmanna

Většina diskuze je naprosto zbytečná. O čem to je ? Prostor pro jednoho prolhaného exhibicionistu, který není schopen reálně zhodnotit své schopnosti. O schopnostech víme své, stačí si vzpomenout na decibel story...

K danému případu destrukce zesilovače s ním je zbytečné diskutovat, protože je důvodné podezření, že informace, které pustil do světa značně zmanipuloval. Pokud někdo hodnověrný neprovede nějaká kontrolní měření na jiném vzorku, nebrl bych jakékoliv "informace" v potaz. To, že Federmann lže a manipuluje s fakty lze snadno doložit, konec konců jeho nesmysly o kondenzátorových reproduktorech Tesla typicky ukazují, jakým způsobem "argumentuje".

Přeji tímto panu Federmannovi duševní zdraví a jeho lékařům méně práce.

Web

(upravil Frank 28. 3. 2009 20:25)

Re: Ban pro Federmanna

Hele, Féďa má svůj fanklub smile

http://federmann.borec.cz/


...poslední hláška mi připomíná MSI lol

Re: Ban pro Federmanna

Bylo by docela poučné, kdyby se sestavil seznam webů, kde genialita F© není uznávána. Mnoho lidí by pak uvidělo, o jak široký fenomén vlastně jde.

Jen mne tak napadá : Audioweb, Slovanet, Elweb, Elektrobastlírna, Svethardware, CDR, Wikipedia.

A to prosím nijak web neluxuji, kdo ví, kde všude F© zapouští kořeny a kde všude by se dal odhalit, kdyby se zapátralo. Naproti tomu moc "spřátelených" webů neznám. Pomineme-li ten jeden, co má jméno pana F© už v adrese.

(upravil iMartin 28. 3. 2009 20:55)

Re: Ban pro Federmanna

Federmann napsal:

Oba dva (Malaník, Dudek, pozn. fanklubu) uznávám jako osobnosti, které něco umí a nikdy bych si nedovolil plivat na jejich práci.

Zajímavý.

Re: Ban pro Federmanna

Možná proto rádoby výsledky spv250P jenom konstatuje. On přece neplive. smile

Re: Ban pro Federmanna

To "Opravdu profesionální stroj není aldaxí modul za tisícovku, ale nějáký za mnoho desítek tisíc korun, jak sinclair psal" jsi neměl říkat, deciBohumill se toho zase jako obvykle chytne a celý to překroutí.

Re: Ban pro Federmanna

iMartine, mi víme svoje, že je to dobrej modul, špičkovej na to kolik stojí, ale taky víme, že existujou lepší věci. Musíme si, ale taky přiznat, že za ně musíme daleko víc zaplatit. Třeba to co stojí SPV100 někteří investovali jenom do desky bez součástek v podobě DPA222 a to je mašina, která má daleko větší cenu. Odpálit jí jako SPVčko nebude asi o moc větší problém. 
Hold pan fedderman má měřící podmínky pro svůj uber zesilovač a pro ostatní trochu upravený no. Pořád tu tahá VEEčko s tím, že ho nikdo neumí a nerozumí mu. On si asi říká král laboratoří nebo měřič světa, když osočuje ostatní že nikdy neměřily.

(upravil GeorgyBoy 29. 3. 2009 11:30)

Re: Ban pro Federmanna

Že jste se na něj už dávno nevykašlali...
K příspěvkům pana Federmanna: Chvíli už se věnuju recordingu a pokud tady chcete dělat osvětu o důležitosti reprodukce mimo pásmo 18Hz-22kHz tak by vás i snad mělo zajímat jak se kmitočty nad 22kHz do nahrávky dostanou.
DRTIVÁ většina nahrávacích studií používá mikrofony s frekvenční charakteristikou sahající horko těžko do 22kHz!
Znám mikrofon s téměř lineární frekv. charakteristikou do 50kHz (tento mikrofon má menší průměr membrány a tím pádem je lehce ošizen na nejnižších kmitočtech), dováží se do Čr za 73tis.Kč a je faktem, že právě díky tak vysoké ceně je téměř nemožné ho slyšet na nahrávkách po celém světě.
Přikládám datasheet: http://www.sennheiser.co.uk/uk/icm.nsf/ … Ges_GB.pdf

Jsou i dražší mikrofony pro snímání zvuku, ale jejich frekvenčka končí nejčastěji poklesem -3dB u 20kHz...
K vašemu pojetí dynamiky záznamu a reprodukce: Pro velmi tiché pasáže musí posluchač věnovat velkou pozornost, aby měl přesný zvukový obraz, ne vždy je to však možné. Hlasité pasáže ve stejné skladbě působí naopak až rušivě. Extrémní dynamika je pro mne jako posluchače nepřijatelná a pro mne nemá s vysoce jakostním poslechem nic společného (nemusí být chyba ve zpracování zvuku, ale už v kompozici). Signál není potřeba pokaždé komprimovat, ale vždy existuje nějaký rozumný dynamický poměr a neřekl bych že čím více tím lépe. Pozn.: Bavím se o celkové dynamice nahrávky, ne o dynamice jednotl. frekv. složek.

Příklad z praxe - ozvučená bicí soustava, jako ambient (mikrofon nad sestavou, tedy nejblíže činelům) byl použit mikrofon Rode NT2A, zvuk z tohoto mikrofonu nebyl NIJAK upraven krom zesílení a následně byl samplován fr. 96kHz s rozlišením 32bitů. Spektrální analýzou takto získané nahrávky byla určena střední hodnota záznamu zaokroulheně na -33dB, PANE FEDERMANNE, prosím přečtěte si to teď pořádně!!! Charakteristika vykazovala od 14kHz postupný pokles a hodnota přenosu pro kmitočet 20kHz činila -69dB.
Důležitý souhrn: signál nebyl frekvenčně, fázově ani dynamicky upraven před AD a ani po AD převodu, signál z mikrofonu byl veden 3m kabelem o kapacitě 90pF/m rovnou do zvukové karty se špičkovým předzesilovačem, vše nahráno v místnosti s minimalizovanými odrazy a stojatými vlnami.
Bubeník hrál na prvky bicí sestavy nerovnoměrně - kladl mnohem větší důraz na činely, což znělo velmi nepříjemně, protože činely se používají pouze jako efektový prvek.

Ale vy jste jistě četl někde něco jiného, jedna bába povídala... Nebo můžete klidně namítnout, že v sestavě chyběl triangl, nebo zvuk podobný zatloukání ocelového klínu do země, cinkání klíčů, šustění ocelových kuliček na plechu či skle a nebo třeba flašinet:D

Každý člověk z tohoto příspěvku může tyto informace využít a jasně si udělat představu jaký vliv mají na kvalitu poslechu kmitočty vyšší než 50kHz. Pochybuji, že Vaše představa bude reálná. Že vám není hanba, že po vás jako "pedagogovi" nezůstane nic pořádného, jenom samé nesmysly, které plynou z vašeho neporozumění danému problému.

trochu OT:
Členové z okolí Uherského Brodu možná znají učitelku, která vyučovala na místní základní škole. Při návratu z dovolené v Chorvatsku vyprávěla žákům, že byla napadena žralokem a ubránila se tak, že mu vydloubla oči. A nebo třeba tvrdila, že v její zahrádce u paneláku je pochován J.A.Komenský. Těch hovadin co vyvalila je spousta a pro mne nepochopitelně učila až do důchodu. Znám další podobný případ:-)

Re: Ban pro Federmanna

Ty ses dovolil nesouhlasit s geniálním odborníkem ? Podívej se, co píšou na wikipedii :

"Kompresí dynamiky většinou zajistíme větší zesílení slabších signálů a menší zesílení silných signálů, čímž zmenšíme celkový dynamický rozsah, ale také porušíme věrnost signálu, která již nenese známky Hi-Fi. "

http://cs.wikipedia.org/wiki/Komprese_d … gn%C3%A1lu

Já se byl ptát u filatelistů po těch hifi známkách a nemají to v žádném katalogu lol

Web

(upravil GeorgyBoy 29. 3. 2009 11:37)

Re: Ban pro Federmanna

Sendy, nutně jsem to musel editovat, protože to byla obecně pitomost. Ale myslím, že si rozumíme. Neznám hudební těleso, které by správně využívalo rozsah 90dB a vyšší a znám jen jednoho, kdo by ten rozsah chtěl ještě rozšířit, taky je myslím hi-filatelista.

Mimochodem, došel ti odemne mail?

Re: Ban pro Federmanna

GeorgyBoy napsal:

Příklad z praxe - ozvučená bicí soustava, jako ambient (mikrofon nad sestavou, tedy nejblíže činelům) byl použit mikrofon Rode NT2A, zvuk z tohoto mikrofonu nebyl NIJAK upraven krom zesílení a následně byl samplován fr.  96kHz s rozlišením 32bitů. Spektrální analýzou takto získané nahrávky byla určena střední hodnota záznamu zaokroulheně na -33dB, PANE FEDERMANNE, prosím přečtěte si to teď pořádně!!! Charakteristika vykazovala od 14kHz postupný pokles a hodnota přenosu pro kmitočet 20kHz činila -69dB.

Víte co vlastně tvrdíte? "96kHz s rozlišením 32bitů."

Hi-Fi znamená vysoká věrnost. Já se nesnažím dynamiku ani frekvenční spektrum Nf signálu nikterak upravovat. Musím tedy vytvořit dostatek prostoru aby dynamiku ani frekvenční spektrum neupravil ten či onen zesilovač. Podívejte se na SACD a DVD audio (obdobně starý vinyl a mgf.) jak se nahrává!

Re: Ban pro Federmanna

GeorgyBoy - třeba je ten Fedrman s tou učitelkou příbuzný - sourozenci? smile

Re: Ban pro Federmanna

Federmann napsal:

... Já se nesnažím dynamiku ani frekvenční spektrum Nf signálu nikterak upravovat. Musím tedy vytvořit dostatek prostoru aby dynamiku ani frekvenční spektrum neupravil ten či onen zesilovač....

Má pravdu pan učitel ! Čím by taky tu dynamiku kde upravoval, leda by seděl u svého rádia a točil s volume knoflíkem, v globálním měřítku to bude mít ale pramalý vliv a myslím, že si toho nikdo z nás ani nevšimne smile

Je zde vzpomínka na nějaký (c)zesilovač, který díky přechodovému zkreslení jak v simulaci, tak v reálu značně mění spektrum signálu .  Zdá se nám, že pan učitel má krátkou paměť, ještě dodnes nepředložil žádné měření zkreslení svého zázraku, i když na elwebu fantazíroval o 0,0000%.

Web

(upravil GeorgyBoy 29. 3. 2009 12:36)

Re: Ban pro Federmanna

Federmann: Já vím přesně co tvrdím, vaše smůla, že rozumíte špatně a že vás vůbec napadá krokovat samplovací frekvenci, nebo jiná vám podobná dB-bitovo-Hz zvěrstva:-D
Je mi celkem jedno jak se nahrává podle vás, napsal jsem FAKTA jak funguje drtivá většina nahrávacích studií a výsledky jejich práce jsou tedy dominantní na trhu pro běžného uživatele. Pokud chcete přenormovávat kvalitní standard svým, tak prosím. Dělejte to potichu, protože lidi, kteří tomuto oboru zasvětili život vaše vnucování absolutně nezajímá z důvodů nepodloženosti.
Bavení se tady s vámi mi spíš než odbornou debatu připomíná tlachání o buddhismu.


fan440: takové sourozenectví by bylo dobrým námětem ke zfilmování hororové komedie:-D

Sendy: přístrojem podobné přesnosti nedisponuje ani FEKT VUT Brno, že by přesná simulace nepřesnosti:-)

Re: Ban pro Federmanna

ALDAX 20kHz
http://www.federmann.cz/images/stories/Nf/KS/SPV100/2/PRINT_07.BMP


QQF 20kHz http://www.federmann.cz/index.php/nf-te … renni-meni
http://www.federmann.cz/images/stories/Nf/sinus%2020kHz%20small.png

(upravil Alias 29. 3. 2009 12:59)

Re: Ban pro Federmanna

Pane učiteli, nevím jestli je vhodné porovnávat tento průběh, protože jsem vlastní blbostí udělal pěknou botu. Modul je již plně funkční smile

Re: Ban pro Federmanna

Do akej záťaže ten aldax pracoval? Lebo je zaujímavé, že mne pri 22kHz prenáša sinus bez problémov. Ja som sa držal doteraz bokom, ale niekto si tu pekne sere do huby a tentokrát to ja nie som.

Re: Ban pro Federmanna

Alias napsal:

Pane učiteli, nevím jestli je vhodné porovnávat tento průběh, protože jsem vlastní blbostí udělal pěknou botu. Modul je již plně funkční smile

Vím, že tento průběh není v pořádku a modul byl v době měření vadný, ale Sendy ví velmi dobře, že průběhy QQF naměřili lidé z Audiowebu a nejsou tady výsledkem mého měření, jen jsem je musel Sendymu připomenout, aby si dal do souladu svůj výrok.

Sendy napsal:

Je zde vzpomínka na nějaký (c)zesilovač, který díky přechodovému zkreslení jak v simulaci, tak v reálu značně mění spektrum signálu .

(upravil Boramyr 29. 3. 2009 13:27)

Re: Ban pro Federmanna

Byl by někdo tak laskav a dodal i jiný oscilogram z Aldaxu? Tento byl několikrát zpochybněn a přesto je bez vysvětlení dále používán jako jakýsi argument. Sinclair, Ondra Ch nebo Opamp? Co já vím, kdo další by mohl mít vše potřebné po ruce.

Federmanne, zanech slovíčkaření a raději se věnuj argumentům, které již několik stran ignoruješ. Narážím hlavně na post #299. Spoléháš na to, že vše "nepříjemné" zapadne? Ignorovat, zamluvit, pár kroků bokem a pak se na vše zapomene?

Ad poslední post : Od wikipedisty bych čekal podávání ověřitelných a zdrojovaných informací.

1) "Zarytí odpůrci, kteří zpochybňující topologii zapojení i její výkon sami měřili!" - Velmi by mne zajímalo, kteří to byli.

2) Prosím, v zájmu srovnatelnosti měř všem zesilovačům stejným metrem. O Aldaxu sám hovoříš jako o 250W a udáváš hodnoty, kterými se to ho podařilo zničit. To jsou efektivní hodnoty. Zapojení Federmann vždy operuje se špičkovým výkonem, resp. s maximální hodnotou okamžitého výkonu. Rozumím, na dvojnásobné hodnoty se lépe kouká, ale objektivitě to nepřidá.

Vím, že tento průběh není v pořádku a modul byl v době měření vadný, ale Sendy ví velmi dobře, že průběhy QQF naměřili lidé z Audiowebu a nejsou tady výsledkem mého měření, jen jsem je musel Sendymu připomenout, aby si dal do souladu svůj výrok.

Výborně, takže konečně přiznáváš, že prezentuješ měření chybně sestaveného modulu. Sice na to bylo v průběhu diskuze několikrát poukázáno, ale konečně to slyšíme od tebe. Takže když už víme od samého autora, že měření publikované na tvém webu je měření vdného vzorku, nebylo by namístě toto do článku doplnit? Nejlépe i s tou omluvou za očerňování jména.

Edit : Moje chyba, ten graf je od SPV100. Takže místo výše zmíněných 250W so doplňte 100W. Přepisovat to nebudu. V tomto konkrétním případě by mě za to mohl někdo napadnout, ač nemám nemám manýry Ministerstva pravdy.

Re: Ban pro Federmanna

Alias, to víš že je vhodné porovnávat tenhle průběh, když na něm to SPV100 nefunguje korektně, je to přímo velmi vhodné smile
Ale všiml jsem si, že na těch Federmannových stránkách zase nějaký vymaštěný hovado plete pojmy.
"Jak vyplývá z následujících grafů, můžeme v tomto případě již mluvit o zkreslení, způsobeném saturací obou vstupních tranzistorů."
Kterej tupej kretén na tohle přišel ??? Vstupní tranzistory v differáku nejsou nikdy v saturaci !!! V limitaci jo, ale to je poněkud jiný termín a význam. U tranzistorů je termín saturace přiřazen poněkud jinému stavu.
Se divím, že Federmann, kterej se vydává za takového odborníka v oblasti polovodičů prezentuje takovou pitomost, to tam musel někdo podvrhnout, přeci není Federmann takovej blbec, nebo jo ?